kom igang med online marketing

Nyttige tips

Google analytics

Big data fra Google Analytics hjælper din forretning

Kender du dine kunders mønstre og adfærd på din hjemmeside? Kan du se dine kunders data? Og bruger du dem? Har du Google analytics på din hjemmeside?

Big data giver dig muligheden for at lære dine kunder bedre at kende på fakta siden. Er du god til at analysere mønstre og tendenser, så kan du optimere hjemmesiden til at matche dine kunder. At forstå sine kunder er relevant for næsten alle store som små virksomheder.

Google analytics har gode redskaber til at omsætte big data til brugbar viden. Hvis du ikke har det koblet Google Analytics op på din hjemmeside endnu, så skynd dig at få det gjort!

Du skal have det koblet på fordi, dit mål med hjemmesiden er at skabe konverteringer i form af salg, kendskab eller kontakt. Dertil har du brug for at vide:

  • Hvem der besøger din hjemmeside
  • Hvad de besøgende gør, når de kommer på din hjemmeside?
    – Forlader de dig igen med det samme?
    – Hvilken vej navigerer de?
    – Hvilken side kommer de ind på først? Hvilket ikke nødvendigvis er forsiden!
  • Hvor dine besøgende kom fra?
    – Hvordan fandt de dig?
  • Hvornår de besøger din hjemmeside?
  • Interagerer de med indholdet på din hjemmeside?

Hvis du kender dine kunder, kan du simpelthen yde en bedre service, som i sidste ende altid betaler sig.

Giver det god mening? Hvis ja, så opret en Google konto med det samme og indsæt sporings id på din hjemmeside.

Læs mere: https://www.google.dk/intl/da/analytics/features/index.html