kom igang med online marketing

Nyttige tips

Farvevalg til markedsføringen

Hvad betyder farverne - farver til markedsføring

Vælg de rigtige farver til din markedsføring!

Farver betyder meget for helhedsindtrykket og følelserne dig og dine produkter associeres med.
Farver på skærm og på tryk er ofte forskellige. Tjek farvekoderne og sid ved en farvekalibreret skærm, så du ser de rigtige farver, når du skal vælge dit farvetema.

  • Hvilke følelser får du med en dyb rød kontra en lyserød?
  • Kan grøn berolige?
  • Er blå bare blå?
  • Orange er nok den farve der kommer i flest nuancer – så husk at tjekke farvekoderne
  • Sort kan være mørk og trist, men kan også give stil og kraft.
  • Sølv/hvid giver ofte en lethed, men kan også nemt blive kold
  • Lilla – når der skal være kulør og liv, eller?
  • Gul er oftest kendt som en udsalgsfarve, men den kan mere end det.
Hvad betyder farverne - farver til markedsføring

Ovenstående oversigt er inspireret fra Design advisor.