kom igang med online marketing

Nyttige tips

Google Seach Console Insights

Google search console insights

Har du stiftet bekendtskab med Google search console insights? Eller endnu bedre er du begyndt at bruge det?

Google Search Console Insights er et endnu meget brugbart redskab fra Google, som efter et års test blev lanceret den 15. juni 2021. Google Seach Console Insights samler data fra både Google seach console og Google analytics og sammensætter dataene og præsenterer dem i meget brugervenlig opsætning. Her kan du få et indblik i dine brugers adfærd, hvordan de finder dig, hvad de søger på og hvad de synes om. 

Google Search Console insight er god til dig, som løbende laver blogindlæg og løbende opdaterer din hjemmeside med aktuelt indhold. Med data herfra kan du lære meget, så du hele tiden forbedrer dine muligheder for at blive fundet i det store Google hav.

I Google Search Console Insights kan du se:

  1. Hvilket indhold klarer sig bedst?
  2. Hvordan klarer dit nye indhold sig?
  3. Hvordan finder brugerne dit indhold på nettet?
  4. Hvad søger brugere efter på Google, før de besøger dit indhold?
  5. Hvilken artikel henviser brugere til dit website og indhold?
  6. Hvilken position har mit søgeord på Google?

Du skal naturligvis have en Google konto for at bruge dette redskab, også skal du have din hjemmeside oprettet i Google Seach Console. Fra Seach Console kan du øverst få adgang til Insights. Har du allerede en bekræftet Google Seach Console-ejendom har du også mulighed for at bruge insights delen. Tilknytter du Google Seach Console og Google Analytics vil du få endnu bedre data og indblik, så du kan fremme din placering på Google.  

Kilde: Google